ایجاد حس کنجکاوی مشتری‌ها برای طراحی مغازه و مسکونی و اداری

0 Comments

اگر نشیمن از پذیرایی جدا باشد باید طراحی دکوراسیون مسکونی به صورتی باشد که از پذیرایی به نشیمن دید نداشته باشد. نشیمن معمولاً از پذیرایی کوچک تر است. باید طراحی داخلی نشیمن طوری باشد که به آشپزخانه دسترسی داشته باشد و در طراحی دکوراسیون منزل اوپن را مقابل نشیمن طراحی می کنند.

طراحی داخلی آشپزخانه

در طراحی آشپزخانه نکاتی مانند چیدمان وسایل و رعایت فاصله بین آن ها و دسترسی مجزا آشپزخانه به پارکینگ و ورودی باید رعایت شود. حتی بهتر است در طراحی دکوراسیون منزل دقت کنیم که آشپزخانه به بیرون نیز دید داشته باشد تا مادران هنگام آشپزی مراقب فرزندان که مشغول بازی هستند، باشد.

در طراحی فضا آشپزخانه باید ست میز غذاخوری و صندلی ها جا شود و بخش غذاخوری باید با پذیرایی نیز در ارتباط باشد. امروزه فضا غذاخوری محدود شده و دیواری ندارد و این یکی از مهم ترین اصولی است که در یک شرکت طراحی داخلی باید به ان توجه ویزه ای داشت.

طراحی داخلی اتاق خواب در خانه

در طراحی دکوراسیون مسکونی اتاق خواب بزرگ تر را اتاق خواب اصلی یا والدین می نامند که معمولاً کمد لباس بزرگ تری دارد. بهتر است طراحی این بخش به صورتی باشد که نور شرق و شمال به اتاق خواب بتابد. اتاق ها دیگر کوچک تر هستند و در فضاها بزرگ اتاق خوابی برای مهمان نیز طراحی می شود.

طراحی داخلی سرویس بهداشتی و حمام

در طراحی سرویس بهداشتی و حمام باید برای تهویه هوا دریچه ای را قرار داد تا هوا مبادله شود. سرویس بهداشتی در داخل خانه معمولاً نزدیک به اتاق خواب ها قرار می گیرد. برای اتاق خواب والدین سرویس و حمام جدا طراحی می شود و در بیرون فضا خانه در محوطه نیز بهتر است سرویس بهداشتی فراهم باشد.

 

 

 

ایجاد حس کنجکاوی مشتری‌ها برای طراحی مغازه و مسکونی و اداری

انسان‌ها به‌صورت ذاتی موجوداتی کنجکاو هستند و دوست دارند در مورد مسائلی که به آن‌ها علاقه دارند بیشتر بدانند. شما باید از این حس مشتریان برای طراحی مغازه استفاده کنید و توجهشان را جلب کنید. ویترین است که مشتری را به سمت مغازه کشانده و باعث می‌گردد تا او تصمیم به بازدید از محیط درون مغازه نماید.

تکرار یک المان در طراحی  مغازه هم می‌تواند راهگشا باشد به شرطی که این تکرار آزاردهنده نباشد. در آرایش و چیدمان ویترین‌های مغازه‌ها هم از قاعده‌های تکرار یک عنصر استفاده می‌شود و کاربرد هوشمندانه آن منجر به ایجاد زیبایی، نظم و جذابیت خواهد گردید و زیبایی ساده و منظمی به عناصر درون کادر ویترین می‌دهند و همچنین توجه مخاطب را بیشتر به خود جلب می‌کنند.

 

رنگ و نور در طراحی داخلی مغازه

استفاده از رنگ‌بندی مناسب و دکوراسیونی حرفه‌ای و نورپردازی مناسب قطعاً در این زمینه می‌تواند بسیار مناسب باشد. به میزان روشنایی مغازهٔ خود اهمیت دهید؛ به صورتی که هیچ جا تاریک نباشد زیرا تاریکی احساس ناامنی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که مشتری علاقه‌ای به بازدید از فضا نداشته باشد. اما کل فضا را به یک اندازه نورپردازی نکنید، نورپردازی بیشتر تنها برای نقاطی است که کالاها و خدمات مهم‌تر قرار دارند. استفاده از رنگ‌بندی مناسب و دکوراسیونی حرفه‌ای و نورپردازی مناسب افراد بیشتری را به سمت ویترین مغازه شما جلب می‌کند.در محیط های فروشگاهی برای نمایش پررنگ محصولات خاص و برتر از بکار بردن نورپردازی های زیبا استفاده فراوان می شود.

 

در محیط اداری نظم برقرار می شود و کارها ساماندهی می شود. بخش های مختلف اداره دسترسی بهتری خواهند داشت و فضای کافی برای فعالیت و استراحت کارمند طراحی خواهد شد. در اداره ای که دکوراسیون داخلی صورت بگیرد رضایت شغلی بیشتر خواهد شد.

سبک های مختلف طراحی داخلی اداری

برای طراحی داخلی اتاق کار اداری سبک های مختلفی وجود دارد. انواع سبک ها شامل کلاسیک، معاصر ، هایتک و … وجود دارد که با توجه به بودجه و نوع فعالیت اداره قادر به انتخاب هر یک خواهید بود. در تمام این سبک ها توجه به هماهنگی، نورپردازی، رنگ، مبلمان و … مورد اهمیت می باشد و به صورت اصولی انتخاب خواهند شد تا نتیجه رضایت بخشی حاصل شود. هر کدام از این سبک ها بهترین فضا را برایتان به ارمغان خواهند آورد تا فعالیت اداری را در محیطی شیک و رسمی انجام دهید. در هر یک از سبک های مختلف دکوراسیون اداری از سنگ، چوب، شیشه، فلز و … میتوان استفاده نمود.

 

طراحی ویژه برای ارباب رجوع و کارمندان

در دکوراسیون اتاق اداری از متریال های با کیفیت باید استفاده کرد تا در رفت و آمدهای اداری خراب نشوند. برای ارباب رجوع نیز باید محیط مناسبی طراحی شود که برای این منظور مبلمان و جای نشستن مناسبی باید در نظر گرفته شود. اینگونه مشتری دید بهتری از اداره پیدا خواهد کرد و حس خوبی خواهد داشت. اگر اداره مورد نظر شلوغ می باشد و رفت و آمد زیادی در آن صورت می گیرد از هر فضای خالی که در دسترس می باشد باید برای استراحت مشتری استفاده کنید.

البته به شکلی نباشد که با قرار دادن  صندلی های زیاد رفت و آمد را با مشکل روبرو کنید. در این زمان نیاز به طراحی خلاقانه و ایده های نو خواهد بود. برای کارمندان نیز میتوان میزهای گروهی استفاده کرد و‌ یا اینکه میزهای جداگانه و اختصاصی تهیه نمود و با پارتیشن فضاهای جدید جداگانه ای ایجاد کرد. در انتخاب میز و صندلی کارمند باید به این نکته توجه داشت که مشتری دسترسی راحتی به کارمند داشته باشد. همچنین باید مبلمان و میز و صندلی مناسبی انتخاب کرد که متناسب با ارگونومی بدن باشد و سلامتی کارمند را به خطر نیندازد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *