مدیریت پروژه چیست?

0 Comments

[ad_1]

مدیریت پروژه عبارت است از کاربرد دانش و مهارت و ابزار و تکنیک های برای توصیف سازماندهی نظارت و کنترل پروژه های مختلف فرآیندهای.

اما شاید مدیریت پروژه می تواند بهترین توصیف از نظر چیزهایی که شما نیاز به انجام به موفقیت در مدیریت پروژه:

یکپارچه سازی مدیریت – توسعه و مدیریت برنامه ریزی پروژه

حوزه مدیریت – طرح تعریف و مدیریت محدوده پروژه

زمان و مدیریت هزینه ها – ایجاد یک پروژه برنامه ریزی منابع و هزینه های بودجه

مدیریت کیفیت – توسعه کیفیت برنامه ریزی و انجام تضمین کیفیت و کنترل کیفیت فعالیت های

مدیریت منابع انسانی – انجام برنامه ریزی سازمانی, مدیریت کارکنان خریداری و ترویج تیم توسعه

مدیریت ارتباطات – توسعه ارتباطات طرح

مدیریت ریسک – شناسایی خطرات آماده کاهش خطر برنامه ها و اجرای اقدامات احتمالی

مدیریت تدارکات – تمرکز خواهان انتخاب و مدیریت فروشندگان برای تکمیل کار پروژه یا پروژه مواد

درجه ای است که یک مدیر پروژه می تواند انجام هر یک از این فعالیت ها است که بر اساس اندازه و پیچیدگی پروژه و در سطح مدیریت پروژه تجربه.

تاریخچه مختصر

مدیریت پروژه برای اولین بار مورد استفاده قرار گیرد برای مدیریت آمریکا برنامه فضایی. این عمل در حال حاضر به سرعت در حال گسترش از طریق دولت نظامی و شرکت های بزرگ جهان. در اینجا اصلی تعریف مدیریت پروژه:

1. مدیریت پروژه است که هیچ کار کوچک است.

2. مدیریت پروژه قطعی آغاز و پایان است. آن است که یک فرایند مداوم است.

3. مدیریت پروژه با استفاده از های مختلف اندازه گیری ابزار برای به انجام رساندن و پیگیری وظایف پروژه. این شامل گانت و پرت نمودار.

4. پروژه ها اغلب نیاز به منابع در یک add-on اساس به عنوان سازمان هایی که تمام وقت موقعیت.

وجود دارد سه نقطه اصلی است که مهم ترین به یک پروژه موفق:

1. یک پروژه باید نیازهای مشتری.

2. یک پروژه باید تحت بودجه.

3. یک پروژه باید در زمان.

وجود دارد چهار فاز یک پروژه می رود از طریق. نقش مدیر پروژه در مدیریت پروژه یکی از مسئولیت بزرگ است. این مدیر پروژه کار برای هدایت و نظارت بر پروژه از ابتدا تا انتها. در اینجا برخی از نقش های دیگر:

1. مدیر پروژه باید تعریف پروژه کاهش این پروژه به مجموعه ای از انجام وظایف مدیریت برای به دست آوردن مناسب و منابع لازم و ساخت یک تیم یا تیم ها برای انجام کار پروژه

2. مدیر پروژه باید تعیین هدف نهایی برای این پروژه و باید با ایجاد انگیزه در کارگران خود را برای تکمیل این پروژه در زمان.

3. یک مدیر پروژه باید مهارت های فنی. این مربوط به برنامه ریزی مالی, مدیریت قرارداد و مدیریت تفکر خلاق و حل مسئله در تکنیک های ترویج هستند.

4. هیچ پروژه تا کنون می رود 100% به عنوان برنامه ریزی شده تا مدیران پروژه باید یاد بگیرند برای انطباق با تغییر.

وجود دارد بسیاری از چیزهایی که می تواند به اشتباه با مدیریت پروژه. این معمولا به نام موانع. در اینجا ممکن است برخی از موانع:

1. ارتباطات ضعیف – چند بار در یک پروژه ممکن است شکست بخورند به این دلیل که تیم پروژه نمی داند که دقیقا چه چیزی برای انجام و یا آنچه در حال حاضر انجام شده است.

2. اختلاف – پروژه باید با تمام عناصر در یک قرارداد. مشتری و مدیر پروژه باید توافق بر عناصر متعدد.

3. عدم تطابق با استانداردها و مقررات.

4. آب و هوای نامساعد.

5. اتحادیه اعتصاب.

6. شخصیت در تضاد است.

7. مدیریت ضعیف

8. ضعیف تعریف اهداف پروژه

فرآیندهای مدیریت پروژه

زیر فرآیندهای حاصل از مدیریت پروژه موسسه آمریکایی استاندارد ملی اگر آنها اصلاح شده به صورت عملی و بسیار ساده است. توجه داشته باشید که استاندارد شامل بسیاری از فرآیند مدیریت فعالیت های. هر فرآیند مدیریت زیر توضیح داده شده است در درجه اول از لحاظ کلی اهداف و فعالیت های هسته ای.

یکپارچه سازی مدیریت

هدف از ادغام مدیریت به هماهنگی های مختلف مرتبط فرآیندهای یک پروژه است. به درستی مدیریت این فعالیت های یک مدیر پروژه نیاز به انجام موارد زیر:

توسعه یک طرح پروژه

به دست آوردن تصویب این طرح

مدیریت اجرای تمام فعالیت های شرح داده شده در آن

به روز رسانی این طرح به عنوان تغییرات رخ می دهد

ارتباط تغییرات به ذینفعان پروژه های کلیدی

پروژه طرح:

توصیف اهداف پروژه و چگونه آن اهداف خواهد رسید

توصیف تحویل پروژه

شامل تمام فعالیت هایی که رخ خواهد داد به صورت های مختلف فرآیندهای مدیریت پروژه. این طرح باید یک بخش است که معاملات با دامنه یک بخش است که معاملات با زمانبندی پروژه با خطرات ،

این پروژه طرح به عنوان یک راهنمای برای تیم پروژه با توصیف آنچه باید اتفاق می افتد که نیاز به آن را انجام دهد و هنگامی که. پروژه طرح همچنین به عنوان یک پایه برای اندازه گیری عملکرد پروژه. مدیر پروژه مقایسه واقعی پایان کار در برابر کار برنامه ریزی شده; هزینه های واقعی در برابر هزینه برآورد شده ،

حوزه مدیریت

حوزه مدیریت تضمین می کند که این پروژه شامل تمام کار های لازم و تنها کار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه با موفقیت. برای مدیریت دامنه یک مدیر پروژه نیاز دارد به:

تعریف دامنه از نظر تحویل پروژه

پاسخ مناسب به درخواست برای تغییرات توسط سهامداران (آگاه باشید که تغییرات دامنه تقریبا همیشه یک اثر معمولا منفی در هزینه های پروژه و/یا جدول زمانی. این به این معنی شما نیاز به تعادل کلید ذینفعان خواسته & در برابر خواسته های و نیازهای خود را در برابر انتظارات خود را در مورد هزینه های پروژه و جدول زمانی.)

اگر مناسب ایجاد تغییرات در محدوده پروژه بر اساس عملکرد پروژه (کاهش تعداد و/یا پیچیدگی تحویل اگر عملکرد ناکافی است)

سند تغییرات دامنه در طرح پروژه

ارتباط دامنه تغییرات به ذینفعان کلیدی از طریق اصلاح طرح پروژه و در صورت لزوم امن تصویب به ادامه

کنترل محدوده پروژه است که اغلب یکی از سخت ترین وظایف یک مدیر پروژه است. یک هدف در حال حرکت را دشوار است به آمار و مدیریت نامناسب از حوزه بیشتر خواهد شد و سپس به احتمال زیاد باعث این پروژه به شکست (یا آن لغو خواهد شد اجرای بیش از بودجه پایان خواهد رسید دیر یا قادر به پاسخگویی به نیازهای ذینفعان).

زمان و مدیریت هزینه

هدف از زمان و مدیریت هزینه است به اطمینان حاصل شود که پروژه به اتمام است در زمان و در داخل بودجه.

برای انجام این کار یک مدیر پروژه نیاز دارد به:

توسعه یک پروژه برنامه

برنامه ریزی منابع

برآورد هزینه های

نظارت بر عملکرد

برنامه زمانبندی پروژه را میسازد فعالیت های مختلف (و یا وظایف) برای این پروژه در یک لیست فعالیت. برآورد چه مدت فعالیت است و انتظار می رود را شامل است برای هر. برنامه است و سپس مورد استفاده برای برآورد منابع لازم (به عنوان مثال, مردم, مواد, و غیره.) برای تکمیل هر فعالیت. از آنجا که هزینه هر فعالیت محاسبه شده است.

در نتیجه اسناد و مدارک استفاده می شود برای نظارت بر عملکرد پروژه با مقایسه عملکرد واقعی در برابر تخمین می زند.

مدیریت کیفیت

هدف از مدیریت کیفیت است که اطمینان حاصل شود که پروژه را برآورده نیاز دارد که برای آن انجام شده است.

برای انجام این کار یک مدیر پروژه نیاز دارد به:

توسعه یک طرح با کیفیت

انجام فعالیت های کنترل کیفیت

کیفیت طرح توصیف چه فعالیت هایی انجام خواهد شد در طول دوره از یک پروژه به اطمینان حاصل شود که این پروژه موفق خواهد بود (یعنی پاسخگویی به نیازهای ذینفعان).

کیفیت طرح ممکن است رسمی یا غیر رسمی بسیار دقیق و یا یک چک لیست ساده با توجه به ماهیت و پیچیدگی این پروژه است.

مدیریت منابع انسانی

هدف از مدیریت منابع انسانی فرایند برای اطمینان از استفاده موثر از افراد درگیر با این پروژه است.

به منظور انجام این کار یک مدیر پروژه نیاز دارد به:

انجام برنامه ریزی سازمانی

طرح کارکنان

ترویج و تیم توسعه

خوب برنامه ریزی سازمانی است که یک جزء کلیدی از پروژه های موفق است. مدیر پروژه نیاز به دقت تعریف نقش ها و مسئولیت به طوری که هیچ سردرگمی وجود دارد بیش از که چه کند و تصمیم می گیرد که چه.

کارکنان برنامه ریزی شامل برنامه ریزی زمانی و چگونه مردم را به ارمغان آورد بر روی تیم پروژه و زمانی که آنها خاموش خواهد شد. این به ویژه مهم است که تیم شما متشکل از اعضای که گزارش به طور مستقیم به مدیر پروژه اما به برخی دیگر سازمانی عضو.

مدیریت ارتباطات

هدف از مدیریت ارتباطات است که به ترویج ارتباطات موثر بین اعضای تیم پروژه و ذینفعان کلیدی.

برای انجام این کار یک مدیر پروژه نیاز دارد به:

توسعه ارتباطات طرح

یک طرح ارتباطات توصیف که نیاز به چه اطلاعاتی زمانی که آنها به آن نیاز دارید و چگونه از آن خواهد شد به آنها داده می شود.

مدیریت ریسک

هدف از مدیریت ریسک فرایند است که به اطمینان حاصل شود که پروژه خطرات شناسایی تجزیه و تحلیل و پاسخ به.

به منظور انجام این کار یک مدیر پروژه نیاز دارد به:

شناسایی خطرات

آماده سازی کاهش خطر برنامه

اقدام لازم

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *