مصرف مولتی ویتامین ها برای رژیم لاغری

0 Comments

مولتی ویتامین ها
یک مطالعه از سال 2010 حدود صد زن مبتلا به وزن را درگیر کرد و آنها را به سه گروه تقسیم کرد. یک گروه مکمل روزانه مولتی ویتامین ، گروه دیگر مکمل کلسیم روزانه و گروه آخر فقط دارونما دریافت کردند. این مطالعه به مدت شش ماه ادامه یافت.

با کمال تعجب ، نتایج نشان داد که هیچ اتفاقی در مورد وزن زنانی که کلسیم یا دارونما دریافت کرده اند نبوده است. با این حال ، گروهی که مولتی ویتامین مصرف کرد وزن بیشتری را از دست داد – به طور متوسط ​​3.6 کیلوگرم (8 پوند) بیشتر – و چندین نشانگر سلامتی خود را بهبود بخشید. در میان چیزهای دیگر ، میزان متابولیک پایه آنها (سرعتی که بدن هنگام استراحت کالری می سوزاند) افزایش یافته است .55 گرچه اختلافات اندک بود ، اما از نظر آماری معنی دار بودند.

نتیجه
مواد مغذی متراکم ، کل مواد غذایی مطمئناً پایه و اساس کاهش وزن است. اما مقدار کافی ویتامین D از طریق غذا می تواند مشکل باشد ، به خصوص برای افرادی که گیاهخوار هستند یا ماهی چربی نمی خورند (منبع اصلی ویتامین D) به طور منظم. در مورد کمبود خورشید (مانند در ماه های تاریک پاییز و زمستان) ، ممکن است مکمل به دلایل بهداشتی – و شاید حتی برای وزن شما- عاقلانه باشد.

علاوه بر این ، اگر شما اضافه وزن دارید و کاملاً مطمئن نیستید که رژیم غذایی مواد مغذی کافی را تأمین می کند ، ممکن است ارزش مصرف قرص مولتی ویتامین را داشته باشد.

در حالی که شواهد قوی نیست ، احتمالاً روند نزولی کمی وجود دارد و ممکن است فواید کمی داشته باشید.

14. از روزه متناوب استفاده کنید
روزه و کتو متناوب
قبل از رفتن به این نکته شماره 14 موارد بسیاری وجود دارد که باید در نظر بگیرید ، اما اجازه ندهید این مسئله شما را نگران کند. این یکی از موثرترین اسلحه های موجود برای کاهش وزن است. ممکن است کاملاً مناسب باشد اگر با وجود “انجام همه کارها” در یک فلات کاهش وزن گیر کرده باشید – یا سرعت خود را کاهش دهید.

به این سلاح روزه متناوب گفته می شود. این دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: عدم خوردن در یک بازه زمانی مشخص.

گزینه اول توصیه شده – 16: 8
احتمالاً محبوب ترین گزینه برای 16 ساعت روزه گرفتن است (از جمله خواب) که معمولاً انجام آن با رژیم کتو آسان است. برای تجارت یک فنجان قهوه (یا مقداری مایعات غیر کالری دیگر) و صرف ناهار به عنوان اولین وعده غذایی روز ، به صبحانه معامله نیاز دارد. روزه گرفتن از ساعت 8 شب تا 12 ظهر – به عنوان مثال – برابر با 16 ساعت روزه گرفتن است. گزینه دیگر صرفنظر از شام است: صبحانه و ناهار را در مدت 8 ساعت بخورید – مثلاً 8 صبح تا 2 بعد از ظهر – و بعد از آن دوباره تا 8 صبح صبح روز دیگر نخورید.

روزه های متناوب بسیاری از نسخه های دیگر نیز وجود دارد ، اما این روش 16: 8 (16 ساعت غذا خوردن با پنجره 8 ساعته خوردن) روشی است که ما به عنوان گزینه اول توصیه می کنیم. این کار اغلب مؤثر است ، به راحتی انجام می شود و نیازی به شمارش کالری نیست.

شما می توانید هر روز که دوست دارید ، سریعاً 16: 8 انجام دهید. به عنوان مثال دو بار در هفته ، فقط در روزهای هفته یا هر روز. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید ، ممکن است موثرتر باشد

در حقیقت ، در رژیم غذایی کتو برخی از افراد به طور خودجوش به این عادت دچار می شوند ، زیرا اشتهای آنها کاهش می یابد (به نکته کاهش وزن شماره 4 مراجعه کنید. فقط در هنگام گرسنگی بخورید).

انواع دیگر روزه متناوب
گزینه های بسیاری دیگر وجود دارد. اصولاً انجام دوره های طولانی تر دشوار است اما به طور بالقوه می تواند مؤثرتر باشد. در اینجا دو گزینه رایج دیگر وجود دارد:

به مدت 24 ساعت (اغلب شام تا شام) یک یا دو بار در هفته روزه بگیرید. این کار برای بعضی از افراد به خصوص در رژیم غذایی کتو ، که معمولاً باعث کاهش اشتها می شود ، می تواند موثر و آسان باشد.
رژیم 5: 2. به همان اندازه که نیاز دارید 5 روز از هفته احساس رضایت کنید بخورید و سپس در دو روز با کالری محدود مصرف کنید (500 کالری در روز برای خانمها ، 600 کالری برای آقایان). این امر به شمارش کالری و برنامه ریزی بیشتر نیاز دارد ، اما برخی از مردم هنوز هم می بینند که از آن لذت می برند.
هنگام غذا خوردن هنگام گرسنگی چه می گویند؟
آیا توصیه ای درباره روزه متناوب با توصیه به خوردن هنگام گرسنگی مغایرت ندارد؟ بله ، تا حدودی

توصیه می کنیم هنگام گرسنگی به عنوان اولین گزینه غذا بخورید و توصیه می کنیم همیشه غذا بخورید تا زمانی که در وعده های غذایی احساس رضایت کنید. اما اگر این به اندازه کافی مؤثر نباشد ، روزه متناوب یک افزودنی بسیار قدرتمند است. به یاد داشته باشید – و این بسیار مهم است – بین دوره های روزه داری که شما هنوز هم راضی هستید که بخورید.

روزه متناوب همان چیزی نیست که وسواس شمردن کالری و گرسنگی خود را 24-7 کنید. گرسنگی از خودتان ممکن است تلاشی برای بدبختی و ناکامی باشد.

روزه داری متناوب در مورد خوردن تمام چیزهایی است که بدن شما به آن نیاز دارد ، در حالی که هنوز هم اجازه می دهد گاهی اوقات به طور خلاصه از تغذیه مداوم استراحت کنید.

نوشیدن در طول روز چه چیزی قابل قبول است؟
در طی یک روزه نمی توانید غذا بخورید ، اما حتماً باید بنوشید. آب نوشیدنی مورد نظر است ، اما قهوه و چای نیز گزینه های عالی هستند. در طول روزه داران طولانی تر می توان مقداری نمک نیز اضافه کرد ، یا نوشیدنی بویلون را عاقلانه توصیف کرد.

هر چیزی که می نوشید در حالت ایده آل باید صفر کالری باشد. اما ممکن است اصلاح این امر با افزودن مقدار کمی شیر یا خامه در قهوه یا چای شما – در صورت نیاز به آن برای لذت بردن از نوشیدنی ، قابل قبول باشد.

بین روزه ها چه بخوریم
پس هنگام روزه گرفتن چه باید بخورید؟ خوب ، اگر هدف شما از دست دادن وزن است ، پیشنهاد می کنیم موارد زیر را دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *