منطق برای توسعه شخصی و آموزش

0 Comments

[ad_1]

پایه منطقی برای توسعه شخصی می تواند به درک از ضرورت درک خود نیازهای انسان هم معنوی و عاطفی و اجتماعی توسعه به دلیل عدم درک این مورد خود به خود غیر قابل تصور است و اگر در تلاش برای درک و مربوط به دیگر انسان در هر راه معنی دار.

توسعه یک فرد می تواند در درک بسیاری از راه های مختلف; به عنوان مثال همانطور که در فروید دانستن توسعه تئوری (Marshall, 2004) که به نظر می رسد در مراحل رشد جنسی و ناکامی های متصل به هر مرحله و یا Havighurst این مراحل نمو (Sugarman, 1986) و وظایف است که شناسایی:

وظایف است که بوجود می آیند از بلوغ فیزیکی

وظایف است که بوجود می آیند از ارزش های شخصی

کارهایی که باید منبع خود را در فشارهای جامعه

و یا از طریق سلسله مراتب مزلو نیازهای(Maslow, 1998).

یا در واقع از طریق هر یک از دیگر روش ها و نظریه های است که توسعه یافته اند و که ممکن است مورد مطالعه و مرتبط با نیازهای یک مشاور در آموزش به عنوان مثال:

Erikson را مراحل روانی-اجتماعی توسعه نظریه

پیاژه را با مراحل رشد شناختی

Kohlberg این مرحله از تکامل اخلاقی

گیلیگان نظریه اخلاقی توسعه

است که به نام اما چند و برخی از آن معنی خواهد بود که بیشتر به یک فرد نسبت به دیگری است.

آنچه واقعا مهم است این است که هسته شرط به رسمیت شناختن خودمان و دیگران به عنوان انسان با نیازهای رشد و توسعه ساختارهای درک است که پارامونت را قادر می سازد به یک درک واقعی از توسعه انسانی فرآیندها و الزامات لازم در جهت به کار نسبت به زندگی رضایت و برآورده وجود برای خودمان و برای تعامل معنی داری با دیگران کار در جهت همان.

یک فرد تصمیم گیری اغلب تحت تاثیر ساخت و ساز اجتماعی با تطبیق شخصیت ما را متناسب با انتظارات خانواده و کارفرمایان; در حالی که در رابطه با هر فرد دیگری ممکن است ما عمل می کنند و در پاسخ به خود ما ناخودآگاه و احساسی سوخت انتظارات. فرد ما بستگی به تجربه زندگی ما و بازخورد از دیگران در مورد ما چگونه inter-ارتباط با آن دسته از افرادی که ما با آنها در تماس و همچنین فیزیکی و فرهنگی و معنوی جهان است که در آن ما خودمان را پیدا کنید. اگر ما قادر به ارتباط با دیگران که شخصی ساخت و توسعه فرآیندهای است که منجر به آنچه که آنها تبدیل شده اند با همدلی و تجانس ما ابتدا باید درک خود ما ساخت. در نظر گرفتن مسئولیت برای یادگیری در مورد خود ما عاطفی و اجتماعی و اقدامات, درک و توسعه عمل کنیم اصیل; اما اجازه می دهد اجتماعی ما ساخت به انتخاب را برای ما می تواند دیده می شود به عنوان اقدام سازمان ملل متحد اصیل است.

مزلو سلسله مراتب نیازهای طول می کشد یک فرض است که یک بار یکی از اساسی ترین نیازهای انسان برآورده می شود آن را ممکن است به پیشرفت از طریق پی در پی سطوح پیشرفته تر نیاز به اوج رسیدن در خود actualisation’. اگر ما در تعامل با کاوش در این فرایند ما اجازه می دهد خودمان را از این فرصت برای توسعه روابط با خود که منجر به و را قادر می سازد ایجاد یک درک بیشتر ارتباط با دیگران است.

این سلسله مراتب از نیازهای مبتنی بر ‘انسانی’ رویکرد و مفهوم “خود actualisation’ به عنوان شرح داده شده توسط کارل راجرز که تاکید کرد که خود آگاهی فرد بر روی یک سطح خودآگاه است و مهم ترین راه برای کار در درک رفتار با استناد به چارچوب داخلی (Rogers, 1961).

به دنبال در Kohlberg این مرحله از تکامل اخلاقی (Kegan, 1983) کمک می کند تا ما را به درک که در آن یک فرد ممکن است تلاش کرده اند در صورتی که قرار نیست چنین اخلاقی از طریق فقدان فرهنگی یا اجتماعی تماس با ما و یا از طریق عدم درک.

آن است که تنها توسط ما در حال توسعه درک خود از شخصی توسعه نظریه ها و شیوه های است که ما می تواند به توسعه مهارت ها و شیوه های برای کمک به دیگران که مبتلا به برخی از عدم توسعه شخصی و یا برخی از غلط تفکر توسعه یافته در تربیت آنها.

هازل جانز در کتاب خود در توسعه شخصی در مشاور آموزشی (دانشگاه جانز, 1996) بیان آنچه او حداقل طرح برای توسعه در مشاوره باید شامل:

به یاد بگیرند و از یاد بردن

به اندازه کافی حس هویت برای زنده ماندن و شکوفایی در توسعه شخصی و روابط شخصی

به عشق و دوست داشتن به اندازه کافی

به اندازه کافی اعتماد به نفس و قدرت شخصی برای مقابله با وابستگی به استقلال و وابستگی

به کاردان و خلاق

به اطلاع و مخالفت با ظلم در هر شکل آن می آید

باید قوی و آسیب پذیر سخت و حساس به لمس به عنوان مورد نیاز

به درک و اعمال نظریه ها و مهارت ها نیز برای خود و دیگران

به رشد در وضوح در مورد استانداردهای اخلاقی و هرگز راضی

به آگاهی از خود و دیگران نیاز به حمایت و چالش

به طیف وسیعی از راه های موثر بودن به تنهایی و در یک گروه

برای دیدن و احساس ارتباط با گسترده تر جامعه و جهان; به توان سیاسی و مراقبت در مورد تغییر, اما آنها زندگی می کنند که از.

من این را بیشتر و دولت است که این ها چیزهایی هستند که هر فردی روشنفکر نیاز دارد به عنوان یک طرح کلی برای توسعه شخصی خود را به منظور موفقیت در هر نوع رابطه مهم نیست اگر بود که شخصی یا کسب و کار مبتنی بر و من را اضافه کنید به این لیست:

به وضوح ارتباط

به درک درستی از روحانی

به درک اساسی مسائل مربوط به سلامت روان و چگونه آنها را بر خود و دیگران

و:

برای درک ارتباط بین فیزیکی و روانی و معنوی نیاز دارد

آن را آسان خواهد بود برای یک غیر روحانی فرد به چشم پوشی و یا نادیده می گیرند چه ممکن است پشتیبانی بسیار قوی و یا برعکس بسیار مخرب عمل برای شخص دیگری. درک تفاوت بین از یک سو معنویت و یا شیوه های معنوی و از سوی دیگر دین و مذهبی ضروری است که برای اولین بار می تواند بسیار حمایت و دومی قطعا مخرب زمانی که تعالیم و شیوه های محدود و/ یا غیر طبیعی است.

هر کس ورود به یک کار ارتباط با شما به حق است و انتظار می رود شما به عنوان یک حرفه ای در هر زمینه به قادر و به خوبی به اندازه کافی مجهز قادر به حضور به نیازهای خاص خود و این مکان خواسته های بزرگ در حرفه ای عاطفی منابع است.

حرفه ای بدیهی است که نیازهای خود و کسانی که کشیده شده به ‘کمک حرفه ای’ هستند اغلب راحت تر از دریافت بنابراین ضروری است که ما می دانیم از همان ابتدا که خود آگاهی و خود انگیزه, انتخاب, و ظرفیت برای در نظر گرفتن جایگزین هستند ذاتی به وضعیت انسان از هویت و تغییر; از این رو ما باید این فرصت را به تعامل با تمرکز بر اینها به منظور به طور کامل مجهز برای هر نقش ما با هدف انجام است.

توسعه شخصی ضروری برای حرفه ای بدون توجه به آنچه در بخش کار می کنند و این فرصت را به شرکت نه تنها در بازتاب شخصی اما همچنین در حال کار بر روی این توسعه شخصی با کسی داشتن درک مختلف نمو نظریه ها در هر دو سطح شخصی و در رابطه با یک گروه از مردم با زمینه های مختلف فرهنگ و تربیت افرادی که با هم از طریق حضور در دوره رشد و نمو حیاتی فرصت است.

استفاده از درگیر شدن در یک شخصی توسعه دوره های آموزشی است که این دوره را فراهم می کند: یک مکان امن برای یادگیری این فرصت را به کشف و درک متفاوت و رویکرد به نظریه ها و بررسی رابطه شخصیت یک گروه متنوع از مردم مایل به شرکت در همان موضوع همراه با حمایت از مربیان آگاه به درمان نادرست درک و شیوه و فرصتی برای معرفی به نظریه که ممکن است قبلا مواجه می شوند.

بنابراین ضروری است برای ارتکاب به توسعه شخصی در ابتدا و در طول آموزش و تمرین حرفه ای از هر نوع به منظور بهترین ما می تواند باشد. همچنین مهم است به طور فعال به دنبال و تعامل با آموزش از جمله پس از آغاز یک حرفه ای حرفه ای با حضور در کنفرانس و کارگاه های آموزشی اختصاص داده شده بیشتر به توسعه شخصی و فرصت برای این کار در دسترس هستند از طریق افراط-سازمان ملل متحد محدود و همچنین دیگر سازمان های حرفه ای.

منابع

دانشگاه جانز, H. (1996). توسعه شخصی در مشاور آموزش. London: Sage.

Kegan, R. (1983). در حال تکامل خود: مشکل و روند توسعه انسانی. کمبریج: انتشارات دانشگاه هاروارد.

مارشال, S. (2004). تفاوت و تبعیض در روان درمانی و مشاوره. London: Sage Publications Ltd.

Maslow, A. M. (1998). مزلو در مدیریت. هابوکن: John Wiley & Sons.

Sugarman, L. (1986). عمر توسعه: نظریه مفاهیم و مداخلات. Oxon: Routledge.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *