مهارت های ضروری: تفکر انتقادی برای دانشجویان

0 Comments

[ad_1]

خیلی ادبیات موجود در برنامه های آموزش تفکر انتقادی و مقدار قابل توجهی از شواهد نشان می دهد تفکر انتقادی را می توان آموخت و آموخته به خصوص زمانی که آموزش به طور خاص طراحی شده برای تشویق انتقال مهارت. این نوع از مطالعات مورد نیاز برای تایید با اخلاص اثربخشی آموزش تفکر انتقادی در حال حاضر کاربردی و روش شناختی مشکلات.

تفکر انتقادی

اکثر تعاریف از تفکر انتقادی اشاره به فرایندهای ذهنی استدلال منطقی قضاوت, سوال و تأمل در این فرایند خود را. من تعریف این اصطلاح به صورت زیر است: تفکر انتقادی است که استفاده از آن مهارت های شناختی و یا استراتژی است که افزایش احتمال یک نتیجه مطلوب. تفکر انتقادی شامل ارزیابی کیفیت و نتیجه فرایند تفکر.

یک رویکرد مهارت های

تفکر انتقادی در آموزش است که بر اساس مهارت های خاص است اهداف آموزشی و در نتیجه آسان تر است برای ارزیابی و برقراری ارتباط به دانش آموزان و سایر ذینفعان – فراهم می کند یک چارچوب برای تمرکز در کلاس درس است. برخی از نمونه هایی از مهارت های تفکر قابل استفاده در طیف گسترده ای از شرایط در حال درک چگونه باعث مصمم است, به رسمیت شناختن و انتقاد مفروضات تجزیه و تحلیل وسیله-اهداف روابط تامین استدلال پشتیبانی برای نتیجه گیری ارزیابی احتمال ترکیب جدا شده داده ها را به یک چارچوب گسترده تر و با استفاده از تمثیل برای حل مشکلات است.

Transcontextual انتقال

مهارت های تفکر را می توان آموخت و انتقال به موضوعات دیگر. انتقال خود به خود و استفاده از مهارت در زمینه های مختلف از کسی که در آن آموخته بود و هدف از تفکر انتقادی آموزش. عدم انتقال مهارت شاید نسبت به ناکافی یادگیری مهارت یا آموزش که نه تشویق انتقال. هنگامی که مهارت های تدریس برای انتقال-با نمونه های متعدد در سراسر حوزه های مختلف دانش uncued اما با اصلاحی بازخورد آنها را انتقال دهید. چنین آموزشی باید شامل آموزش مستقيم با نقد و بررسی, معلم, مدل سازی, هدایت و فاصله عمل و مستقل نرم افزار.

ارزیابی به عنوان یک تعریف عملیاتی

ارزیابی مداخله تقریبا مهم به عنوان مداخله خود را. ارزیابی گره خورده است به مسائل مربوط به تعریف و تحقیق طراحی و ضروری بحث بر سر اینکه آیا ممکن است به بهبود تفکر است. هنگامی که اندازه بد است, از آن آسان است برای دیدن چرا ما نه بدست نتایج قوی با تفکر انتقادی, آموزش, اما, اندازه گیری مسائل در تفکر انتقادی هستند غیر قابل عبور نیست.

بهتر اندازه گیری

نیاز به ارائه اطلاعات در مورد وضعیت مهارت های تفکر انتقادی نسبتا uncontroversial. وجود دارد در حال حاضر اطلاعات کمی برای اطلاع رسانی به تصمیم گیرندگان در رابطه با بهبود مهارت های تفکر است. اختلاف بوجود می آیند بیش پرسش که آیا می تواند اطلاعات ارائه شده در یک راه است که معنی دار معتبر و عادلانه و مقرون به صرفه است. اگر ارزیابی است به خوبی انجام داده و نتایج هزینه خواهد شد. یک اقدام خوب از تفکر انتقادی خواهد بود بر اساس به طور واضح تعریف مهارت های ارزیابی در سناریوهای واقع بینانه است که می تواند به طیف گسترده ای از قومی و اجتماعی و اقتصادی قرار گرفتند. مهارت های انتخاب شده باید از آنهایی که استفاده می شود در بسیاری از فرهنگ ها.

پی در پی سوال

تفکر انتقادی با استفاده از واقعی نمونه با یک باز پاسخ با فرمت اجازه می دهد شرکت کنندگان به نشان دادن خود به خودی استفاده از مهارت های خود را. شرکت کنندگان پس از آن جستوجو کرد برای جایگزین در را مجبور به انتخاب سوالات نشان دادن درک خود را از مفاهیم و اگر آنها قادر به استفاده از مهارت های وقتی از شما خواسته. خوب تفکر انتقادی سوال با چند ترتیبی قطعات اجازه می دهد تا برای انواع مختلف اطلاعات در مورد شرکت کنندگان با حداقل تعداد سوالات. باز بخش آزمون “رایگان به یاد بیاورید” از آنجا که آنها محل چند محدودیت در پاسخ. متعدد-انتخاب قطعات نشان می دهد اگر پاسخ دهندگان قادر به تشخیص مهارت های ارائه شده در یک لیست و یک اندازه گیری از “به رسمیت شناختن حافظه است.” این دو نوع از یاد مختلف استفاده کنید فرآیندهای شناختی. نمرات پایین تر انتظار می رود در فراخوان رایگان آزمون زیرا آنها نیاز به جستجو از طریق حافظه به علاوه یک تایید از پاسخ; به رسمیت شناختن نیاز به تنها تایید مرحله.

آزمون های ارائه شده بر روی کامپیوتر ارائه زمان واکنش داده که کمک به ارائه اطلاعات در مورد microcomponents اساسی فرآیندهای شناختی. زمان واکنش مجوز بسیار ریز دانه و تحلیل روانی حوادث از دیگر معمولا استفاده می شود وابسته به اقدامات.

روانشناسان شناختی در حال حاضر می تواند به شناخت کافی از مردم چگونه فکر می کنم و به یاد داشته باشید. مردم برای حفظ اطلاعات بهترین زمانی که آنها تولید اطلاعات از حافظه و فضای تمرین بیش از افزایش فواصل زمانی فعال باقی می ماند, دریافت اطلاعاتی و بازخورد مفید و استفاده از visuospatial و کلامی فرمت های.

خاردار مفهومی مسائل

ادبیات در آموزش مهارت های تفکر بزرگ است اما دشوار است به طور خلاصه از نظر آماری به دلیل تنوع راهبردهای آموزشی-تیم آموزش سلسله مراتب یادگیری, تدریس خصوصی, پرسش و نقشه مفهومی به نام چند که بررسی شده است. گمارش تصادفی محاکمه صحرایی ممکن است پیشنهاد به عنوان یک راه برای تایید اثربخشی آموزش تفکر انتقادی اما این فرضیه مبتنی بر ناقص قیاس بین آموزش و پرورش و دارو: ما نمی بهبود تفکر همان راه ما جلوگیری از فلج اطفال. بعلاوه بسیاری از انتقادات از تهی آزمون فرضیه نمی تواند “ثابت” به طور تصادفی به شرکت کنندگان اختصاص به شرایط. متناوبا متا تجزیه و تحلیل ممکن است اجازه می دهد برای اطلاعات در مطالعات در نظر گرفته شود همراه با یک برآورد اثر اندازه, اما چنین متا تجزیه و تحلیل مساله را از چه مطالعات متعدد با اندازه اثر با یک گروه شاهد که باید وزن برابر یک آزمایش تصادفی با انتساب افراد و کوچکتر اندازه اثر. یکی سنتز مطالعات از مهارت های تفکر برنامه محاسبه کلی اثر اندازه d = 1.17 از 45 جداگانه اندازه اثر. با یک اثر اندازه بیش از یک انحراف استاندارد در سراسر مطالعات با مطالب متنوع و تنظیمات به عنوان مورد در این سنتز آیا ما نیاز زیادی به صورت تصادفی تخصیص زمینه آزمایش های قبل از ما می توانید تصمیم بگیرید که این مداخلات کار برای بهبود مهارت های تفکر? بعلاوه خواهد آگاهانه پدر و مادر اجازه می دهد فرزندان خود را در کنترل و یا عدم درمان در گروه a randomized trial? “درست” پاسخ این است که بدون تصادفی انتساب آن امکان پذیر نیست بدانید که اگر از مداخله در واقع کار می کرد. اما یک اثر بزرگ اندازه خلاصه بیش از یک تعداد زیادی از مطالعات متنوع از بسیاری از شرکت کنندگان مختلف و زمینه نیز فراهم می کند خوب شواهد حتی اگر آن را به شدت علی.

اجتناب از نقص طراحی

حتی اگر آنها ذاتا ناقص ما نیاز به مطلقا در مقیاس بزرگ گمارش تصادفی, مطالعات, اما ما نیاز به آگاه از محدودیت های خود را و نه کورکورانه قبول گیری به عنوان “پاسخ” به سوالات. ما همچنین می توانید با استفاده از متا تجزیه و تحلیل نشان می دهد که اثر اندازه ها و انواع دیگر از شواهد همگرا. پیچیدگی های واقعی کودکان در محیط های آموزشی نمی توان به راحتی قرض خود را به دستکاری تک متغیرهای تحت شرایط کنترل شده اما این نوع از مطالعات نیاز به تامین مالی و تشویق و یا آنها را نمی خواهد اتفاق می افتد به دلیل هزینه های لازم و نیاز به تکرار وفاداری و همکاری.

قوی علی شواهد

یک مقیاس بزرگ دوسوکور تصادفی آزمایش یک مهارت های تفکر مداخله نشان داد که هدفمند مهارت های تفکر منتقل شدند و استفاده مناسب با رمان موضوعات. دانش آموزانی که موفق به دریافت مهارت های تفکر آموزش نشان داد سود بیشتری نسبت به گروه کنترل دانش آموزان در آزمون عمومی و استعداد حل مساله, تصمیم گیری و استدلال و تفکر خلاق و زبان است.

در مقیاس بزرگ مطالعات از نوع شرح داده شده در بالا گران هستند و نیاز به دولتی یا بنیادی پشتیبانی می کند اما این مطالعات مورد نیاز به طوری که نتایج را می توان تکرار در سراسر سایت و بنابراین محققان می تواند به ایجاد کنترل های لازم به منظور تعیین اندازه اثر. نتیجه گیری از مطالعات با کنترل ضعیف نشان می دهد که کم دستیابی به دانش آموزان را از بزرگترین دستاوردهای شاید به این دلیل که آنها بیشتر ممکن است طول و عرض جغرافیایی برای اضافی شناختی دستاوردهای اما آزمایش های مورد نیاز برای این بررسی.

نتیجه گیری

دانش آموزان می توانید از فکر می کنم بهتر است به عنوان یک نتیجه از آموزش اما ما فاقد قویترین علی داده ها با طولی ، بیشتر تصادفی آزمایشات در زمینه مورد نیاز است. این مطالعات در حال گران و دشوار است برای هماهنگ کردن اما به ارزش سرمایه گذاری. آموزش بزرگسالان نیاز به قادر به قضاوت در مورد اعتبار اطلاعات, تشخیص و دفاع در برابر تبلیغات دلیل به طور موثر با استفاده از شواهد در تصمیم گیری و شناسایی مشکلات و پیدا کردن راه حل اگر آنها به بهره مندی از ثروت از اطلاعات در دسترس. انجام همه این ممکن است بهترین بازگشت سرمایه گذاری ما را به عنوان یک ملت است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *