هدرز چیست و چگونه موتور را تقویت می کند؟

0 Comments

این محصولات حرفه ای معمولا به رخ آبکاری شده ساخت می‌شوند ولی گذر روزگار و حرارت پیشرانه غالبا سبب تغییر‌و تحول رنگ هدرز میشود. تقریبا کلیه کارخانجات خودروسازی از کارگزاشتن آن بر روی محصولات مناسب قیمت ومصرفی شهری خود اجتناب کرده و انجام همین عمل را به متخصصان مراکز تیونینگ واگذار میکنند. محمدباقر اساسی اشاره به این که هدرزهایی که در مجموعهشان تولید می نمایند مناسب چه خودروهایی است، بیشتر کرد: برای کلیه خودروهای تولید شده در باطن مرزو بوم و بیرون از مرزو بوم هدرز تولید می کنیم. خروجی را از سیلندر بیرون می کند. بهبود اقتدار خروجی پیشرانه و کمتر مصرف سوخت میشود. از سوی دیگر اصطکاک کاهش و ارتقاء اقتدار پیشرانه در دورهای پایین، می تواند در کمتر مصرف سوخت نیز اثر گذار باشد؛ بنابراین هدرز در واقع یک قطعه بازنگری شده میباشد که به جای منیفولدخروجی چدنی خودروها کارگزاشتن میشود. گازهای آلاینده، تنفس خوبتر پیشرانه، ارتقاء توان و کاهش مصرف سوخت میشود. ارتقا حجم موتور اقتدار آن را ارتقاء داده و افزایش قیمت تمامشده موتور برای خرید کننده توجیه داشته باشد. هدرز قطعهای فنی برای تیونینگ و تقویت موتوراست که قسمتی از سیستم اگزوز اتومبیل محسوب میشود. قطعهای فلزی که از فولاد، استیل و آلیاژهای گران ارزش ساخته می گردد و استفاده از آن میتواند تا ۱۰ درصد به اقتدار و گشتاور تولیدی پیشرانه اتومبیل های بی آلایش یاری کند. اساسی CFD می توان نرخ انتقال حرارت، نرخ جریان سیال عبورکننده،افت فشار و بررسی گرمایی به خواسته گزینش توزیع دما و همچنین شار حرارتی موجود را که به مواد استفاده شده در ساخت هدرز ها بستگی دارد، بررسی نمود. در ساخت هدرز توجه و نازکی بسیار بیشتری به عمل برده شده و خم کتری لوله ها و نقطه های اتصال آن مهندسی سازی شده بوده و به جور ایست که هوای خروجی موتور را خوب تر تخلیه نموده و سیلندر ماشین خالی تر از دود شده و در عمل به جای آن هوای بیشتری را در هر سطح مکش و سیلندر موتور خودرو از اکسیژن بیشتری پر شده و احتراق خودرو کاملتر و توانمند تر بوده و شتاب خودرو بالا میرود. هدف هدرها آسانتر كردن موتور به جهت دفع گازهای خروجی از سیلندرها است. براین اساس ، حتی در صورتی که هدرها هزینه سنگینی از قبل داشته باشند ، می توانند در بلند مدت هزینه های شما را هدرز برای پارس tu5 کمتر دهند. از آنجا که هدرها بهره وری هوای موتور شما را بهبود می بخشند ، می توانند سرمایه گذاری ارزشمندی باشند که در طولانی مدت در هزینه های شما صرفه جویی می کند. طراحی و ساخت همین قطعه یک روند وقتگیر و پر هزینه محسوب میشود به این دلیل بخش اعظمی از خودروسازان به صورت فابریک ان را بر روی خودروها نصب نمیکنند. از هدرز غالباً بهعنوان یک قطعه عملکردی و تیونینگ یاد میشود. از طرفی تیراژ ساخت بعضا از موتورها بقدری بسیار می باشد که موسسه ها زیرمجموعه شرکت خودروساز مادر، می بایست از هر قطعه آن (مثل منیفلد چدنی) روزانه هزاران عدد تولید کرده و به خط مونتاژ ارسال کنند در حالی که ساخت هدرز اصلی این تیراژ تقریبا نشدنی بوده و علت این دستور فرآیند پیچیده تولید و قالبها و فیکسچرهای فراوان، در کنار استفاده فراوان از خودرو آلات CNC گرانقیمت و در نهایت جوشکاری تیگ (آرگون) بسیار تخصصی به وسیله جوشکاران رشته ایی آن است. به خواسته عایق ساختن هدرز گونه های اتومبیل و موتور سیکلت مورد استفاده قرار می گیرد. در رخ 1، یک مثال از هدرز را مشاهده می کنید. هدرز برای هر سیلندر یک لوله کوچک تخلیه گاز آماده میآورد. در یک موتور معمولی ، پس از خروج گازهای خروجی از سیلندر ، آنان در منیفولد اگزوز قرار می گیرند. به کارگیری از دو سوپاپ اگزوز به جای یكی ، جریان را اصلی ایجاد حفره ای كه گازهای خروجی از آن عبور می كنند ، عمده می كند. چرا خویش کمپانی مادر به جای منیفلد دود چدنی از هدرز استفاده نمیکند؟ هدر یکی از بی آلایش ترین اسباب جانبی پیچ و مهره ای هست که می توانید به جهت بهبود کارایی موتور به کار گیری کنید. قبل از خرید هدر ، تیم جمع کننده و / یا این که صدا خفه کن خود ، می بایست بخش اعظمی از کارداران را تحلیل کنید. و تام تر سیلندر از گاز های منفجر شده یا دود اگزوز تاثیر متعددی در مکش و تنفس بهتر دارد. سرعت، و کیفیت خروج همین گازها در راندمان موتور تأثیر دارد زیرا هرچه گازهای ناشی از احتراق پر سرعت خیس و تام خیس از سیلندر بیرون شوند از آن طرف در مرحله مکش، هوای بیش تری وارد سیلندر شده و بازده موتور ارتقا می یابد. در صورتی که شما همین نوشته را تحسین می کنید، مایلید داده ها بیشتری در آیتم صندلی تیوفایو بدست آورید به تارنما ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *