پیستون توسط بدنه در حالت راست قرار میگیرد

0 Comments

بعضی رینگ های پیستون به جای سطوح جانبی مسطح لبه های پخ دارند. سوراخ گژن پین سوراخی سرتاسری است که در دو طرف جانبی سر پیستون امتداد پیستون پراید ژاپنی دارد. بعضی پیستون ها از محور گژن پین تا پایین دامنه ، شیب دارند . رینگ های تراکم معمولا از چدن ساخته می شوند، در بعضی موتورهای دیزل و پر قدرت از رینگ هایی استفاده می شود که از چدن نشکن ساخته شده اند. در موتور خودروهای سنگین از چدن نشکن برای ساخت رینگ تراکم ساخته میشود. وقتی موتور روشن است پیستون و رینگ ها روی لایه ای از روغن حرکت می کنند که این فاصله را پر کرده است . رینگ روغنی شامل دو نوار باریک بر روی سطح مماس است. همان طور که در بخش قبل توضیح داده شد، تقسیم بندی رینگ بر مبنای کارکرد و همچنین محل قرارگیری صورت می گیرد. برای این کار، ابتدا روی پیستون، با همان شاتون در کنار هم جمع شود. فشار داخلی همان نیروی فنریت ذاتی است که رینگ پیستون را مطابق با خصوصیات مصالح و طراحی به کار رفته در ساخت آن منبسط می­سازد. پیستون دیزل ژنراتور ها عموما از آلیاژ ریخته گری آلومینیوم با خصوصیات هدایت الکتریکی عالی و وزن کم ساخته می­شوند.

اگر خلاصی پیستون خیلی کم باشد ، در نتیجه اصطکاک زیاد وسایش شدید ، توان موتور کاهش می یابد . بیایید چنین موتوری را با 2 باله 3 متری به 206 بسته و موتور را روشن کنیم . پیستونها به شکل یک استوانه توخالی هستند که یک سر آنها بسته و سر دیگرشان باز است که از طریق این سر و بوسیله شاتون به میل لنگ متصل میشود البته معمولا قطر پیستون در سر باز آن بیشتر است. رینگ وایپر مسئول کیپ کردن هر چه بیشتر محفظه احتراق و همچنین پاک کردن جداره سیلندر از روغن های مازاد است. بیایید باهم ببینیم که چه پیستونی برای طراحی ما بهتر است ؟ تندی میانگین میگوید که یک جسم در یک بازه زمانی مشخص، چه مسافتی را طی کرده است. این پخی لبه باعث پیچش رینگ پیستون در زمانی که فشار گاز احتراق از روی آن برداشته شود میگردد. به طوری که در دیده می شود قطر پیستون که در محور تکیه گاه گژن پین قرار دارد به اندازه 0.006 اینچ یا 0.15 میلی متر از قطر دیگر کوچک تر است و قطر پیستون در روی محور 45 درجه ای نسبت به محور 0.003 اینچ یا 0.075 میلی متر کوچکتر از بزرگترین قطر پیستون است .

علت اصلی بوجود آمدن این مشکل ؛ گرم شدن سریع و بیش از اندازه ، تزریق سوخت رقیق و یا داغ بودن بیش از اندازه نوع شمع ها است. پیستون خودرو طوری طراحی می شود که ،حتی اگر خیلی داغ شود ، باز هم به اندازه ای انبساط پیدا نکند که به سیلندر بچسپد . این همچنین به خاطر خاصیت گوه ای هندسه رینگ باعث می­شود توزیع روغن در تمام کورس حرکت این قطعه به صورت بهینه صورت پذیرد. این پخی باعث یک حرکت پاک کنندگی خفیف می­شود که از نفوذ روغن اضافی به داخل محفظه احتراق جلوگیری می­کند. بخش ثابت محفظه احتراق سرسیلندر نام دارد. رینگ فشاری محفظه احتراق را در مقابل نشتی های حین احتراق عایق بندی می­کند. رینگ فشاری 70 درصد حرارت محفظه احتراق را از این قطعه به جداره سیلندر منتقل می­کند. و در نهایت پیستون باعث بیرون راندن گازهای ناشی از احتراق از محفظه سیلندر میگردد. ترک خوردگی از این خاصیت پیستون بهینه ناشی میشود. این قطعه، نیروی ناشی از احتراق را از طریق میله اتصال به سمت پایین و به سوی میل لنگ حرکت می دهد. بخش عمده گازی که از رینگ تراکم بالایی عبور می کند پشت رینگ تراکم پایینی یا رینگ وسط به دام می افتد این دو رینگ تراکم به کمک یکدیگر فشار احتراق را تحمل کرده و مانع رد شدن کمپرس می شوند.

این آلیاژ در حرارت های زیاد دارای انبساط بسیار کمی است و لذا از انبساط پیستون آلومینیومی جلوگیری می کند . بیشتر موتورهای Briggs & Stratton از رینگ های فشاری لبه اریب یا لبه برجسته استفاده می­کنند. در ادامه این دو نوع رینگ را با جزئیات بیشتر بررسی میکنیم. پس از این مرحله روی بسیاری از پیستون ها را با لایه نازکی از آب قلع یا مواد دیگر می پوشانند . وقتی پیستون در کورس های تراکم و تخلیه به سمت بالا می رود، رینگ ها تمایل به عبور از روی لایه روغن را دارند. رینگ های پیستون محفظه احتراق را آب بند نموده است. این وضعیت منجر به جریان روغن مازاد به سمت داخل محفظه احتراق می­گردد. رینگ وایپر ضخامت یکنواختی از لایه روغن را برای روانکاری سطح مماس رینگ فشاری ایجاد می­کند. رینگ پیستون لبه برجسته نیز رینگی است که سطح مماس آن دارای تحدب بوده و روانکاری بین رینگ پیستون و جداره سیلندر را یکنواخت تر انجام می­دهد. زاویه این پخی به سمت مخزن روغن بوده و حین حرکت این قطعه به سمت میل لنگ عملکرد جاروبی از خود نشان می­دهد.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از پیستون یاماها ۱۲۵ ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *